Okullarda Çevre Eğitimine Önem

nmnmBüyükşehir Belediyesi, daha sağlıklı ve daha yeşil Bursa hedefiyle sürdürülen çalışmalar kapsamında öğrencileri çevre konusunda da bilinçlendirmeye devam ediyor.

Büyükşehir Belediyesi tarafından her yıl okullarda gerçekleştirilen çevre eğitimleri, bu yıl Büyükşehir sınırlarına yeni dahil olan 10 ilçede başladı. Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı, kızartmalık atık yağ, atık pil, geri dönüşüm gibi konuları kapsayan çevre bilinçlendirme eğitimlerine başladı.
Her yıl gerçekleştirilen çalışmalar bu sene, Büyükşehir Belediyesi sınırlarına yeni dahil olan İnegöl, Yenişehir, Mustafakemalpaşa, Karacabey, Orhaneli, Harmancık, Büyükorhan, Keles, İznik ve Orhangazi ilçelerindeki okullarda öğrencileri bilinçlendirmeyi hedefliyor. Büyükşehir Belediyesi ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında yapılan protokole göre bu yıl yeni ilçelerde 29 okulda eğitimler gerçekleştirilecek. Çalışmalarla, öğrencilerin çevreleri hakkında farkındalık kazanmaları ve erken yaşta çevre duyarlılığı ve bilinci edinerek, çevre problemlerinin çözümlerine katkı sağlanması hedefleniyor.
Bu dönemin ilk çevre bilinçlendirme eğitimi Büyükorhan İlçesi’nin Yenice İlkokulu’nda yapıldı. Eğitimde, evlerde kullanılan ve daha sonra lavabolara dökülen 1 lt kızartmalık atık yağın 1 milyon litre içme suyunu kirlettiği, tehlikeli ağır metal içeren atık pillerin yeraltı ve yerüstü su kaynaklarını zehirlediği vurgulandı. Öğrencilerin evsel atıklar hakkında sorularının da cevap bulduğu eğitimlerde dağıtılan broşürler ise velilerin de çevre konusunda bilgilenmesine katkı sağladı.nmnm1

  • Related Posts

    KARTEPE GASTRONOMİ FESTİVALİ

    Kartepe Belediyesi ve Kocaeli Üniversitesi Turizm Fakültesi işbirliği ile gerçekleştirilecek olan Kartepe Gastronomi Festivali, 7 Haziran Pazar günü 10.00-20.00 saatleri arasında yapılacaktır. Festival kapsamında; Çorba, Ana Yemek ve Tatlı kategorilerinde…

    Filiz Öner Uyar “Yılın Hemşiresi” Seçildi

    Kocaeli Şehir Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Servisi Sorumlu Hemşiresi Filiz Öner Uyar, 4. Gümüş Kariyer Ödülleri kapsamında “Yılın Hemşiresi” ödülüne layık görüldü. 22 yıllık meslek hayatı boyunca sağlık alanında…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir